Nieoczywisty marketing małego salonu fryzjerskiego

0
144

Jesteś właścicielem niewielkiego zakładu fryzjerskiego? Chciałbyś przyciągnąć nowych klientów? Tradycyjne sposoby promocji nie są skuteczne? W niniejszym artykule podpowiemy ci, co możesz zrobić, a z czego zrezygnować, aby twój salon tętnił życiem.

Reklama papierowa

Reklama, której nośnikiem jest słowo drukowane, idą powoli w zapomnienie. Dość dobrze ma się jeszcze reklama wielkopowierzchniowa, ale świetność reklamy w prasie i ulotkach przemija.

Z roku na rok coraz mniej osób kupuje gazety w formie papierowej, a ich nakłady się zmniejszają.Reklama w tym medium, zwłaszcza lokalnego biznesu jest droga i nieefektywna. Dlatego nie zawracaj sobie głowy tym rodzajem promocji.

Jeżeli prowadzisz swój salon w dzielnicy z przewagą osób starszych, ulotki reklamowe mają jeszcze sens. Seniorzy powszechnie nie korzystają jeszcze z nowoczesnych mediów i tylko tak możesz do nich dotrzeć. Jeśli celujesz w młode osoby, zrezygnuj z tego rodzaju reklamy, bo to tylko strata pieniędzy. Lepiej postaw na reklamę w social mediach.

Grupy na Facebooku

Spersonalizowane, trafiające do precyzyjnie określonej grupy docelowej kampanie reklamowe na Facebooku to niewątpliwie skuteczna forma reklamy. My jednak chcemy podpowiedzieć ci coś innego.

Dziś nie tylko dzielnica czy osiedle, ale każdy blok ma swoją grupę na tej platformie. Warto zainteresować się czy w twojej okolicy mieszkańcy tworzą tego rodzaju społeczność. Jeśli tak, to spróbuj reklamy w tym miejscu. Przy niedużych nakładach finansowych możesz zyskać wielu nowych klientów.

Promocja na Instagramie

Podobnie jak w przypadku Facebooka tak i tu możesz przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową. My jednak chcemy podpowiedzieć ci nieco inny sposób. Może masz w swojej okolicy popularnego użytkownika Instagrama.  Nie chodzi tu o ogólnopolską gwiazdę, tylko kogoś na poziomie lokalnym. Warto nawiązać z nim współpracę. Kilka pozytywnych słów na jego stories, plus drobne promo dla odbiorców z pewnością przyciągnie do twojego salonu nowych klientów. W branży health & beauty tego rodzaju reklama ma wysoki stopień konwersji.

Efektywne zarządzanie

W parze z inwestycją w reklamę pomyśl o zmodernizowaniu zarządzania salonem. Pomocnym i ciekawym rozwiązaniem będzie dobry program do obsługi salonu. Pomoże on ci zarządzać zapasami, monitorować historię transakcji, a przede wszystkim budować pozytywną relację z klientami. Wraz z ich wzrostem, przydatny może okazać się system rezerwacji do salonu. Dzięki niemu nie tylko zaoszczędzisz czas, ale też poprawisz postrzeganie swojej marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here