Pomysły na działania marketingowe dla salonu kosmetycznego

0
242

Prowadzenie salonu kosmetycznego wiąże się z koniecznością prowadzenia działań marketingowych. Salon w dobrej lokalizacji (i widoczny z daleka baner) informujący o świadczonych usługach to duża część sukcesu. Jednak dobra lokalizacja salonu to oczywiście nie wszystko. Warto pomyśleć o wykorzystaniu siły Internetu oraz nowych technologii w działaniach marketingowych. W niniejszym artykule przedstawiamy kilka pomysłów na działania marketingowe dla salonu kosmetycznego.

Zaistniej w Internecie – strona internetowa, Google Moja Firma, media społecznościowe

Po pierwsze, pamiętaj o tym, żeby zadbać o stronę internetową. Dla jednych wydaje się to banalne, ale posiadanie strony internetowej wciąż jest przez wiele salonów kosmetycznych pomijane co oczywiście jest błędem. Pamiętaj też o wizytówce Google Moja Firma oraz kontach w mediach społecznościowych – w przypadku salonu z branży health and beauty wypada mieć co najmniej fanpage na Facebooku oraz konto na Instagramie.

Zwróć szczególna uwagę na wizytówkę Google Moja Firma. Praktyka pokazuje, że klienci całkiem chętnie korzystają z wyszukiwarki w celu znalezienia najbliższego salonu. Poza tym, warto zadbać o to, żeby Twoja wizytówka miała dobre opinie. Każdy salon zgodnie potwierdzi, że opinia zadowolonego klienta to najlepsza reklama.

Wykorzystaj potencjał w pełni – wypróbuj płatne reklamy oraz nowoczesne rozwiązania informatyczne

Spróbuj tez wykorzystać płatne reklamy, które będą celowały w Twoich klientów. Na przykład na Facebooku osoby, które polubiły Twoją stronę mogą dostawać przypomnienie w postaci płatnego postu (w ramach kampanii Facebook Ads) o kolejnej wizycie. Proste i skuteczne!

Mówiąc o wykorzystaniu Internetu i nowych technologii w salonie kosmetycznym nie można zapomnieć o takich rozwiązaniach pozwalających klientom rezerwować wizytę w salonie przez Internet – np. łatwy w obsłudze kalendarz online.

Zdecydowanie warto pamiętać o systemie powiadomień o kolejnych wizytach wykorzystującym bazę stałych klientów. W nowoczesnych salonach kosmetycznych z reguły powiadomienia tego typu są wysyłane sposób zautomatyzowany za pomocą odpowiedniego oprogramowania wysyłającego SMSy.